perjantai 11. toukokuuta 2012

Reklamaatio päivässä pitää mielen virkeänä.

Reklamaatio eli reklis. Tehdään silloin, kun ei olla tyytyväisiä palveluun, tuotteeseen tai on muuten vaan paha päivä. Isoveli on kauheen kätevä reklamoimaan, ravintolassa syöminen ei oo kovin rentouttavaa, kun tarkka-aistinen on oppinut bongaamaan kaikki virheet. Makunystyröiden irvistäessä annos lähtee  samointein takaisin keittiöön kokin ihmeteltäväksi.

Mieleenpainuvin reklamaatio on kuitenkin jäätelöpuikko, josta puuttui puolet; jäätelö oli jäänyt kesken. Isoveli sai tilalle lahjakortin, ja sillä me käytiin yhdestä vimpeliläisestä kyläkaupasta tilalle kolme jäätelöä. Tuli hyvä mieli.

Pikkusiskoskolle ei aina ole tullut niin hyvä mieli. Kerran tuli laivalla todella paha mieli, kun aamupalabuffet maksoi 15 euroa ja pari hikistä sämpylää joutui mussuttamaan kertakäyttölautasilta. Ei ollut lohta, ei ollut katkarapuja, ei ollut nakkeja, hedelmäsalaatista oli vain liemet jäljellä ja kahvi oli pahaa. Reklamoinnista sain hyvityksesti vironkielisen keittokirjan. Joo Kiitos.

Pikkusisko antoi sen isoveljelle syntymäpäivälahjaksi. 

Pikkusiskon ballerinat.


Pikkusisko osti kerrankin astetta kalliimmat ballerinat. Pohja lähti irti viikossa. Halpisketjuissa asioidessa on tottunut, että kauppa on helpo purkaa. Tässä liikeessä halusivat korjata kengän. En ole vielä päättänyt, olinko palveluun tyytyväinen  vai en, koska ballerinakelit odotuttavat vielä itseään!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti